Jaa hyvää tuulta, kerro vuoden 2024 kohokohtasi Reimarin lukijoille!
Poliittisen mainonnan avoimuusilmoitus (TTPA-asetus) on pakollinen kaikelle
poliittiselle mainonnalle EU:ssa. Asetuksen tavoitteena on lisätä läpinäkyvyyttä ja helpottaa lukijoita ymmärtämään, kuka mainoksen on rahoittanut.
Mainostajana olet itse vastuussa siitä, että avoimuusilmoitus täytetään oikein, vaikka mainonnan toteuttaisi mainostoimisto tai julkaisija, kuten Reimari.
Mainos katsotaan poliittiseksi, jos se liittyy vaaleihin, kansanäänestykseen tai lainsäädäntöön, tai jos sen tarkoitus on vaikuttaa poliittiseen päätöksentekoon.
1. Tarkista tarve. Tee avoimuusilmoitus, jos mainontasi pyrkii vaikuttamaan
politiikkaan, vaaleihin tai lainsäädäntöön.
2. Kerää tiedot. Tarvitset mainostajan (sponsorin) tiedot, vastuuhenkilön, kampanjan keston, kokonaiskustannukset, rahoituslähteet ja mahdolliset verkkomainonnan kohdentamiskriteerit. Avoimuusilmoitus on toimitettava mainostajan toimesta hyvissä ajoin ennen mainoskampanjan suunniteltua alkua.
3. Täytä julkaisijan lomake. Käytä Reimarin verkkolomaketta tietojen toimittamiseen.
3. lisätä mainokseen:
Lehtenä huolehdimme, että:
Mikäli mainostaja valmistaa itse mainosmateriaalin, materiaalin täytyy sisältää tarvittavat materiaalit, jotta voimme julkaista sen: